Sunday 14 October 2012

Sekitar Workshop Teknik Belajar Berkesan Bersama Br. Izu

Tiaranita Cawangan Terengganu, melalui Biro Sahsiah dan Intelek telah mengadakan Program Workshop Teknik Belajar Berkesan pada 6 Oktober 2012 (Sabtu) bermula jam 11.00 pagi hingga 5.00 petang bertempat di Telekom Malaysia Training Center, Rusila. Seramai 17 orang pelajar telah mengikuti program ini yang terdiri daripada pelajar sekolah Menengah dan sekolah Rendah Tahap Dua.
 
 
Workshop Teknik Belajar ini menampilkan Trainer atau Moderator Mohd Izwan bin Mohd Nor atau lebih dikenali sebagai Br. Izu. Teknik belajar ini menggunakan SLD Method. Kesannya mengatasi empat bulan pembelajaran teknik belajar mengikut kaedah biasa. Selain itu, workshop ini turut mengajar teknik pengurusan masa, dua belas (12) teknik memori berkesan, serta teknik belajar Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains secara mudah.
 
 

Dalam sesi bersama ibu bapa, Br. Izu menunjukkan senarai semak atau 'checklist' untuk ibu bapa memantau sesi pembelajaran dan pencapaian anak dalam pelajaran. Ibu bapa yang hadir juga berpuashati dengan program ini malah mengharapkan ianya dapat diteruskan secara berkala pada masa akan datang. Semoga program seperti ini akan terus diadakan untuk menjalin hubungan baik di antara anak-anak, ibu bapa dengan Tiaranita Cawangan Terengganu.
 
 

No comments:

Post a Comment