Sunday 12 June 2016

Tiaranita Terengganu dijemput menyertai Program Tadarus Al-Quran dan Tazkirah Ramadhan di Kediaman Seri Iman Kuala Terengganu

Ramadhan adalah bulan yang Allah janjikan kepada seluruh umat untuk mendapat pahala yang berlipat ganda. Justeru itu, program yang disertai dan dirancang adalah untuk mendapatkan keredhaan Allah dan memohon agar ibadah yang dilakukan mendapat ganjaran pahala dari Allah, serta dapat memberikan kesedaran dan pengajaran dalam penghayatan Ramadhan. “Sesungguhnya Quran ini memberi petunjuk kepada jalan yang paling benar “.
Pada 11 Jun 2016, Sabtu bermula jam 9.00 pagi sehingga 12.30 tgh bertempat di Kediaman Seri Iman,   Puan Hajah Siti Salwah Hj Ahmad, Presiden Tiaranita Terengganu telah dijemput menyertai Program Tadarus Al-Quran dan Tazkirah Ramadhan di Kediaman Seri Iman Kuala Terengganu . Program ini telah menerima undangan dari  isteri Menteri Besar Terengganu, Puan Hajah Halina Zakaria. Beberapa NGO lain yang turut juga di undang oleh beliau antaranya adalah Persatuan Srikandi, Puspanita, Usahanita, Kemas dan  wakil dari Ketua-Ketua Jabatan yang berhampiran. Tadarus membaca Al-Quran mengikut juzuk yang telah ditentukan.
Diharap program ini akan dapat melahirkan umat yang cemerlang di dunia dan akhirat serta menjadi insan yang bertakwa disamping menjadikan Al-Quran sebagai panduan hidup untuk kejayaan di dunia dan di akhirat.







No comments:

Post a Comment