Wednesday 18 December 2013

PROGRAM "EMBRACING CHANGE" TIARANITA TERENGGANU

Pada 10-11 Disember 2013, telah berlangsung Program “EMBRACING CHANGE” di Sutra Beach Resort, Kg Rhu Tapai, Merang, Kuala Terengganu. Program yang melibatkan anggota dan ahli Tiaranita Terengganu ini adalah untuk menyokong usaha pengurusan dalam membentuk budaya COOL dikalangan warga kerja yang terdiri dari semua kakitangan TM Terengganu yang juga merupakan ahli tiaranita Terengganu dengan pendedahan kepentingan untuk sentiasa peka kepada perubahan dan keperluan syarikat dari semasa ke semasa dengan perubahan suasana perniagaan dan permintaan pelanggan dalaman dan luaran dan dapat menambahbaik serta mengukuhkan hubungan antara TM, NGO’s dan Kerajaan Negeri Terengganu.  Sehubungan itu juga dapat melahirkan kakitangan yang bertanggungjawab dan mempunyai akauntabiliti terhadap TM dan mewujudkan ”Sense Of Belongings” serta semangat kerja berpasukan yang LUARBIASA secara bersama melalui perancangan dan perlaksanaan yang lebih sistematik ke arah mencapai matlamat perniagaan TM Terengganu serta dapat meneroka peluang dan juga inisiatif dan idea baru yang luarbiasa dan bagi memantapkan dan  merealisasikan sasaran perniagaan TM Terengganu terutama dalam tempoh suku terakhir tahun 2013. Sesi Perasmian telah disempurnakan oleh Presiden Tiaranita Terengganu, Puan Hajjah Siti Salwah Haji Ahmad dan Sesi Perasmian Penutup telah disempurnakan oleh Pengurus Besar Negeri, Tuan Haji Hamidun Ismail. 

MASTER TRAINER yang terlibat iaitu Encik Mohd Azwan Zainal Abidin dan  Kapten  Norehan Mohamed Noor  telah dijemput bagi mengendalikan “TWP, Transform Your Life & Ways to Think Outside of the box”.   Satu aktiviti luar dan memperkenal konsep   TERKINI yang meliputi ”Tools Orientating” telah memberi impak dan pencerahan baru kepada anggota TM Terengganu bagi menuju alaf baru 2014 nanti.   Program ini telah dapat memberi satu anjakan paradigma kepada semua anggota yang terlibat dalam program ini dan telah dapat membantu membakar semangat dan seterusnya mencapai objektif yang tersebut diatas nanti. Cetusan idea dari ahli amat penting bagi perlaksanaan inisiatif semua pihak berjalan dengan lancar. Percambahan minda dalam  “Teaming With Passion” dan “Transform Your Life”   ini akan menjadi platform untuk merelisasikan PIP 3.0 dan aspirasi budaya kerja “Think Outside The Box And Beyond Our Box” di TM Terengganu.

SYABASS!!..kepada semua peserta yang telah menghayati semangat kerja luar biasa, berkerjasama, lebih fokus dan mengukuhkan iltizam untuk melonjakkan prestasi TM Terengganu setiap masa. GO!!!..GO!!!...GO!!!...Team Power!!!...













No comments:

Post a Comment